c
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصرشریف اباد
سفر خوشی را برای شما آرزو مندیم.

 

 

 دانلود فیلم Holy Motors 2012 با کیفیت عالی – بلوری 720p

Holy Motors 2012 دانلود فیلم Holy Motors 2012

 

اطلاعات بیشتر : IMDB

فرمت : MKV

حجم :800 مگابایت

ژانر: درام

خلاصه داستان : جدیدترین فیلم کارگردان فرانسوی لئوس کاراکاس با عنوان Holy motors وبا نقش آفرینی کایلی مینوگ آوازه خوان استرالیایی ، اوا مندس و دنیس لاوان …در جشنواره کن به نمایش درامد وتاامروز عجیب ترین فیلم بخش مسابقه بوده است.فیلم داستان آقای اسکار(دنیس لاوان) را دنبال می کند مردی که ده زندگی مختلف دارد .صبح ها او تاجری موفق است.سپس زن پوش می شود ودر خیابان های پاریس گدایی می کندو ……..

///..................................................................................................................................................................///

 

 

دانلود فیلم Dead Mine 2012 با کیفیت عالی – بلوری 720p

Dead Mine دانلود فیلم Dead Mine 2012

 

اطلاعات بیشتر : IMDB

فرمت : MKV

حجم :550 مگابایت

ژانر: اکشن هیجانی

///............................................................................................................................................................///

 

 

دانلود فیلم Parker 2013 اینبار با کیفیت عالی – بلوری 720p

parker دانلود فیلم Parker 2013

 

اطلاعات بیشتر : IMDB

فرمت : MKV

حجم :900 مگابایت

ژانر: اکشن هیجانی

خلاصه داستان : یک دزد حرفه ای و منحصر به فرد با اخلاق حرفه ای قصد ربودن چیزی را با تغییر قیافه و ظاهر خود دارد و ……

///..............................................................................................................................................................///

 

 

دانلود فیلم Texas Chainsaw 2013 اینبار با کیفیت عالی – بلوری 720p

texas chainsaw massacre 3d new poster دانلود فیلم Texas Chainsaw 2013

 

اطلاعات بیشتر : IMDB

فرمت : MKV

حجم :700 مگابایت

ژانر: ترسناک

خلاصه داستان : قسمت جدید سری فیلم های کشتار اره برقی تگزاس

///.................................................................................................................................................///

 






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/15 توسط محمد کشاورز

smack down-www.bestwwf-wwe.blogfa.com

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب

:                                                                 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

فرمت : WMV

حجم :  5 MB

مدت زمان : 5 دقیقه و 49 ثانیه

WMVدانلود مسابقه

":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":":

ECW 14 Oct. 2008 Photos

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/15 توسط محمد کشاورز
سوره عصر

هر کس سوره عصر را در نمازهای مستحبی قرائت کند، خداوند در روز قیامت چهره اش را نورانی و خندان و چشمش را روشن کرده تااو را وارد بهشت نماید .


العصر یکصدو سومین سوره قرآن کریم است که مکی و دارای 3 آیه است.

محتوای سوره :

در این سوره سخن از زیانکار بودن همه انسان‌ها به میان می‌آید، و فقط یک گروه را که دارای:

ایمان

عمل صالح

سفارش یکدیگر به حق

سفارش یکدیگر به صبر

هستند را استثنا کرده و زیانکار نمی‌داند.

فضیلت سوره :

از منابع اهل سنت نقل شده است که این سوره در فضیلت امیرالمومنین علی علیه السلام است.1 این سوره در میان یاران رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم به قدری مهم و ارزشمند بود که هر گاه یکدیگر را دیدار می کردند تا سوره عصر را برای هم نمی خواندند ، از هم جدا نمی شدند.2

امام صادق علیه السلام در تفسیر این سوره فرمودند: «الا الذین امنوا» یعنی کسانی که به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ایمان آورده اند.3

هم چنین در فضیلت این سوره فرمودند: هر کس سوره عصر را در نمازهای مستحبی قرائت کند، خداوند در روز قیامت چهره اش را نورانی و خندان و چشمش را روشن کرده تااو را وارد بهشت نماید.4

از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر کس این سوره را قرائت نماید عاقبت کار او به صبر و شکیبایی ختم خواهد شد و در روز قیامت همراه با یاران حق محشور خواهد شد.5

از منابع اهل سنت نقل شده است که این سوره در فضیلت امیرالمومنین علی علیه السلام است.1 این سوره در میان یاران رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم به قدری مهم و ارزشمند بود که هر گاه یکدیگر را دیدار می کردند تا سوره عصر را برای هم نمی خواندند از هم جدا نمی شدند

آثار و برکات سوره

گویند: اگر سوره عصر را بر کسی که تب داشته باشد بخوانند تب او زائل گردد و اگر این سوره را بر فرد افسرده بخوانند از افسردگی بیرون آید. 6

 

نکته ای دیگر

قرآن مجید

سرمایه آدمى زندگى او است، با زندگى است که مى تواند وسیله عیش خود در زندگى آخرت را کسب کند، اگر در عقیده و عمل حق را پیروى کند تجارتش‍ سودبخش بوده ، و در کسبش برکت داشته است، و در آینده اش از شر ایمن است، و اگر باطل را پیروى کند، و از ایمان به خدا و عمل صالح اعراض نماید، تجارتش ضرر کرده (نه تنها از سرمایه عمر چیزى زاید بر خود سرمایه به دست نیاورده، بلکه از خود سرمایه خورده، و سرمایه را وسیله بدبختى خود کرده است) و در آخرتش از خیر محروم شده، لذا در سوره مورد بحث مى فرماید: (ان الانسان لفى خسر الا الذین امنوا و عملوا الصالحات) و مراد از ایمان، ایمان به خدا، و مراد از ایمان به خدا ایمان به همه رسولان او، و مراد از ایمان به رسولان او اطاعت و پیروى ایشان است، و نیز ایمان به روز جزا است همچنان که قرآن در جاى دیگر تصریح کرده به اینکه کسانى که به بعضى از رسولان خدا ایمان دارند، و به بعضى ندارند، مومن به خدا نیستند.

 

پی نوشت ها :

(1) الدرالمنثور، ج6، ص392

(2) همان، ص391

(3) تفسیرالقمی، ج27، ص441

(4) ثواب الاعمال، ص125

(5) مجمع البیان، ج10، ص434

(6) درمان با قرآن، ص162




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/2/12 توسط محمد کشاورز
سرگذشت ارواح در برزخ

نوشتار حاضر نوعی برداشت از تجسم و بازتاب اعمال آدمی در جهان آخرت است که با سرمایه‌گیری از آیات و روایات به تصویر ذهنی درآمده‌اند و امید آن است که منشأ تنبه و بیداری قرار گیرد. کتاب «سرگذشت ارواح در برزخ» نوشته «اصغر بهمنی» پس از مطالعه و تأیید توسط عالم گران‌قدر «آیت الله جعفر سبحانی» وارد بازار کتاب و مورد استقبال قرار گرفت.*


همچنان حرکت خود را در دل یک دشت بی‌انتها ادامه می‌دادیم؛ در حالی که گرمای طاقت‌فرسای آسمان برای لحظه‌ای قطع نمی‌شد. خستگیِ راه امانم را بریده بود، دیگر در تنم توان نمانده بود.

در این هنگام صدایی را از دور شنیدم. سرم را به سمت راست دشت چرخاندم، با صحنه عجیبی مواجه شدم. صفی از افراد را دیدم که با سرعت غیر قابل تصور پهنه دشت را شکافتند و رفتند. تنها غباری از مسیر آن‌ها باقی ماند. از تعجب ایستادم و لحظاتی به مسیر غبار برخاسته، نگاه کردم. با تکانی که نیک به من داد به خود آمدم، خواستم سوال کنم اما پیش دستی کرد و گفت: خودم دیدم. گفتم: این‌ها چه کسانی بودند؟!

گفت: این‌ها گروهی از شهیدان بودند.

با شگفتی تکرار کردم: شهیدان ؟!!!  

گفت: آری، شهیدان.  

گفتم: مقصدشان کجاست؟  

گفت: وادی السلام. با تعجب سرم را به سمت نیک چرخاندم و پرسیدم: وادی السلام ؟!  

گفت: آری. گفتم: ما مدت‌هاست که این مسافت طولانی و پررنج و محنت را بر خود هموار کرده‌ایم، تا روزی به وادی السلام برسیم؛ آنگاه تو می‌گویی، آنان با اینچنین سرعتی به سمت وادی السلام در حرکتند؟ مگر میان ما و آنان چه تفاوت است؟ نیک در حالی که لبخند بر لبانش نقش بسته بود، گفت:

 

میان ماه من تا ماه گردون

 

     تفاوت از زمین تا آسمان است

 

در روز رستاخیز نیز شهیدان، جزو اولین کسانی خواهند بود که به بهشت وارد می‌شوند (بحارالانوار/ ج26) آن‌ها راه صد ساله دنیا را یک شبه پیمودند، حالا هم وادی بزرگ برهوت را در یک چشم بر هم زدن طی می‌کنند

سپس ادامه داد: تو در دنیا افتان و خیزان خدا را عبادت می‌کردی و حالا نیز بایستی با سختی راه را طی کنی. تو کجا و شهیدان کجا که اولین قطره‌ای که از خونشان بر زمین می‌نشیند، تمام گناهانشان را از میان بر می‌دارد. (وسایل الشیعه/ ج11) و راه را بر ایشان هموار می‌سازد.

در روز رستاخیز نیز شهیدان، جزو اولین کسانی خواهند بود که به بهشت وارد می‌شوند (بحارالانوار/ ج26) آن‌ها راه صد ساله دنیا را یک شبه پیمودند، حالا هم وادی بزرگ برهوت را در یک چشم بر هم زدن طی می‌کنند.

به مقام شهیدان غبطه بسیار خوردم و زیر لب زمزمه کردم: طوبی لَهُما وَ حُسنُ مَآب.

 

آتش حسرت

ایمان داشتن تنها به نماز و روزه نیست !

از کثرت اندوه و حسرتی که بر وجودم نشسته بود، بر جای نشستم و با خود گفتم:

چه مقامی! چه منزلتی! در حالیکه من مدت‌هاست در این بیابان سرگردانم و با تمام موانع و مشکلات، دست به گریبانم، هنوز هم به جایی نرسیده‌ام، اما اینان با این سرعت خود را به مقصد می‌رسانند. براستی خوشا به حال آنان که به شهادت رفتند.

اشک بر گونه‌هایم سرازیر شد و بغض گلویم را چنگ زد.

چندان بلند بلند گریستم (میزان الحکمه/ ج10 ص132 و المیزان/ ج2) که هر آنچه از عقده دنیا در دلم بود، محو شد... اما آتش غبطه و حسرتی که از عبور شهیدان در دلم باقی بود، مگر با این گریه‌ها خاموش می‌شد؟!

نیک آرام به سمتم آمد، مرا دلجویی داد و تشویق به ادامه راهی کرد که بس طولانی و طاقت سوز بود.

 

گردباد شهوات

با اینکه راه زیادی را پس از آن پیمودیم، اما خبری از انتهای بیابان نبود. از دور، ستون سیاهی را دیدم که از پایین به زمین و از بالا به دود و آتش آسمان ختم می‌شد و در حال حرکت بود. با نزدیک شدن ستون سیاه، متوجه شدم که همانند گردباد به دور خود می‌چرخد. با دیدن این صحنه، خود را به نیک رساندم و با ترسی که در وجودم رخنه کرده بود، پرسیدم: این ستون چیست؟

نیک گفت: این گردباد شهوات است، که چنین با سرعت عجیبی به دور خود می‌چرخد. با اضطراب گفتم: حالا دیگر، باید چه بکنیم؟! گردباد با سرعت غیر قابل وصفی به سمت ما می‌آمد و هر چه در اطرافش بود، به درون خویش می‌کشید.

نیک گفت: دست‌هایت را محکم به کمرم حلقه بزن و مراقب باش گردباد، تو را از من جدا نسازد. (غررالحکم/ ص797) رفته، رفته آن گردباد وحشتناک با آن صدای رعب آورش، به ما نزدیک می‌شد و اضطراب مرا افزایش می‌داد، تا اینکه در یک چشم بر هم زدن، هوا تاریک شد.

گردباد اطراف ما را فرا گرفته بود و سعی داشت ما را با خود همراه کند. نیک مانند کوه به زمین چسبیده بود و من در حالی که دستم را به دور کمر او قفل کرده بودم، به سختی خود را کنترل می‌کردم.

بدون توجه به سخنانش گفتم: چه شده که لاغر و نحیف گشته‌ای؟ با ناراحتی گفت: هر چه می‌کشم از دست نیک است. با تعحب پرسیدم: از نیک؟! گفت: آری، او تو را از من جدا کرده تا با عبور دادن تو از راه‌های مشکل و طاقت فرسا باعث زجر کوتاه مدت تو شود. گفتم: خوب، زجر من چه ارتباطی با ضعیف شدن تو دارد؟ پرخاشگرانه پاسخ داد: هر چه تو سختی بکشی، من کوچکتر می‌شوم و گوشت‌های بدنم ذوب می‌شود

هر از گاهی صدای فریادهای نیک را می‌شنیدم، که در هیاهوی گردباد فریاد می‌کشید: مواظب باش گردباد تو ار از من جدا نسازد! لحظات بسیار سختی را سپری می‌کردم و بیم آن داشتم که مبادا از نیک جدا شوم. دست‌هایم سست و گوش‌هایم از صدای گردباد، سنگین شده بود. دیگر صدای نیک را نمی‌شنیدم. ناگهان دستم از نیک جدا شد و در یک چشم به هم زدن، کیلومترها از نیک دور گشته و به بالا پرتاب شدم! (غررالحکم/ ص510 و فهرست غرر/ ص186) گردباد در حال چرخش بود و من نیز چندی نگذشت که از شدت هیاهو و گرمای طاقت فرسایش از حال رفتم.

10 داستان ارواح برتر جهان!

وقتی چشمانم را گشودم هیکل سیاه و وحشتناک گناه را دیدم که بر بالای سرم ایستاده بود. بوی متعفنش به شدت آزارم می‌داد. به سرعت برخاستم و چون خواستم فرار کنم دستم را محکم گرفت و به طرف خود کشید و گفت: کجا؟ کجا دوست بی‌وفای من؟ هم نشینی با نیک را بر من ترجیح می‌دهی؟ و حال آنکه در دنیا مرا نیز به همنشینی با خود برگزیده بودی، نیم نگاهی به صورت گناه افکندم، قیافه‌اش اندکی کوچک‌تر شده بود.

بدون توجه به سخنانش گفتم: چه شده که لاغر و نحیف گشته‌ای؟ با ناراحتی گفت: هر چه می‌کشم از دست نیک است. با تعحب پرسیدم: از نیک؟! گفت: آری، او تو را از من جدا کرده تا با عبور دادن تو از راه‌های مشکل و طاقت فرسا باعث زجر کوتاه مدت تو شود.

گفتم: خوب، زجر من چه ارتباطی با ضعیف شدن تو دارد؟ پرخاشگرانه پاسخ داد: هر چه تو سختی بکشی، من کوچکتر می‌شوم و گوشت‌های بدنم ذوب می‌شود. (میزان الحکم/ ج4 ص208 و ج3 ص473-474)

و چنانچه تو به وادی السلام برسی دیگر اثری از من بر جای نخواهد ماند. آنگاه دندان بر هم فشرد و گفت: اکنون نوبت من است، باید همراه من بیایی.

 

 

ادامه دارد...

 

 

شماره های گذشته:

سرگذشت ارواح در برزخ (9)

سر گذشت ارواح در برزخ (8)

سر گذشت ارواح در برزخ (7)

سر گذشت ارواح در برزخ(6)

سر گذشت ارواح در برزخ(5)

سر گذشت ارواح در برزخ(4)

سر گذشت ارواح در برزخ(3)

سرگذشت ارواح در برزخ (2)

سرگذشت ارواح در برزخ (1)

 




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/2/12 توسط محمد کشاورز
بارش رحمت

از دانه‏هاى باران، از اشعه حیاتبخش خورشید، از امواج نیرومند وحى و شرایع آسمانى، از فرشتگانى که براى ابلاغ رسالت یا انجام ماموریتهاى دیگر به زمین نزول مى‏کنند، از اشعه کیهانى که از ماوراء جو به زمین نازل مى‏شود، از شهابها و سنگریزه‏هاى سرگردان فضا که به سوى زمین جذب مى‏شوند، او از همه اینها مطلع است .


او مالک همه چیز و عالم به همه چیز است‏!

«یَعْلَمُ ما یَلِجُ فِی الْأَرْضِ وَ ما یَخْرُجُ مِنْها وَ ما یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما یَعْرُجُ فِیها وَ هُوَ الرَّحِیمُ الْغَفُورُ ؛ آن چه در زمین فرو مى‏رود و آن چه از آن خارج مى‏شود و آن چه از آسمان نازل مى‏شود و آن چه در آن بالا مى‏رود (همه را) مى‏داند و اوست مهربانِ آمرزنده.» (سبا ، آیه2)

پس از ذکر کلّیات در آیه اول، بیان نمونه‏ها در این آیه لازم به نظر می رسد. بعد از کلمه خبیر که کلى بود(آیه1)، خداوند نمونه‏هاى علم خود را در این آیه نقل مى‏کند : «وَ هُوَ الْحَکِیمُ الْخَبِیرُ یَعْلَمُ ما یَلِجُ»

مصداق «یَلِجُ فِی الْأَرْضِ» ؛ ورود دانه در خاک و مصداق، «یَخْرُجُ مِنْها»؛ خروج گیاه از خاک و مصداق، «یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ»؛ نزول باران از آسمان و مصداق، «ما یَعْرُجُ فِیها»؛ پرواز پرندگان در آسمان است.

آرى او از تمام قطرات باران و امواج سیلاب که در اعماق زمین فرو مى‏روند و به طبقه نفوذ ناپذیر مى‏رسند و در آنجا متمرکز و براى انسانها ذخیره مى‏شوند، آگاه است.

او از دانه‏هاى گیاهان که با کمک باد یا حشرات در پهنه زمین پراکنده مى‏شوند و در زمین فرو مى‏روند و روزى به درخت سر سبز یا گناه پر طراوتى تبدیل مى‏گردند، با خبر است .

از ریشه‏هاى درختان به هنگامى که در جستجوى آب و غذا به اعماق زمین پیشروى مى‏کنند.

از امواج الکتریسته، از گازهاى مختلف و ذرات هوا که به داخل زمین نفوذ مى‏کنند، از جاندارانى که در زمین فرو مى‏روند و به آن حیات مى‏بخشند، و نیز از گنجها و دفینه‏ها و اجساد مردگان اعم از انسانها و غیر انسانها که در این زمین گسترده دفن مى‏شوند ، آرى از همه اینها با خبر است.

همچنین از گیاهانى که از زمین خارج مى‏شوند ، از انسانها که از آن بر خاسته‏اند، از چشمه‏هایى که از آن مى‏جوشد، از گازهایى که از آن برمى‏خیزد، از آتشفشانهایى که از آن زبانه مى‏کشد، از حشراتى که در درون زمین لانه دارند و از آن سر بر مى‏دارند و خلاصه از تمام موجوداتى که از اعماق زمین بیرون مى‏ریزند، اعم از آنچه ما مى‏دانیم و نمى‏دانیم، او از همه آنها مطلع و آگاه است.

مصداق «یَلِجُ فِی الْأَرْضِ» ؛ ورود دانه در خاک و مصداق ، «یَخْرُجُ مِنْها» ؛ خروج گیاه از خاک و مصداق ، «یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ» ؛ نزول باران از آسمان و مصداق ، «ما یَعْرُجُ فِیها» ؛ پرواز پرندگان در آسمان است.

در قسمت دیگری از آیه مى‏افزاید :" او از آنچه از آسمان نازل مى‏شود و یا به آسمان بالا مى‏رود با خبر است: (وَ ما یَنْزِلُ مِنَ السَّماءِ وَ ما یَعْرُجُ فِیها).

روزی

از دانه‏هاى باران، از اشعه حیاتبخش خورشید، از امواج نیرومند وحى و شرایع آسمانى، از فرشتگانى که براى ابلاغ رسالت یا انجام مأموریتهاى دیگر به زمین نزول مى‏کنند، از اشعه کیهانى که از ماوراء جو به زمین نازل مى‏شود، از شهاب ها و سنگریزه‏هاى سرگردان فضا که به سوى زمین جذب مى‏شوند، او از همه اینها مطلع است.

و نیز از اعمال عباد که به آسمان عروج مى‏کند، از فرشتگانى که پس از اداى رسالت خود به آسمان باز مى‏گردند، از شیاطینى که براى استراق سمع به آسمانها مى‏روند، از شاخه‏هاى درختان برومندى که سر به آسمان بر مى‏کشد از بخارهایى که از دریا برمى‏خیزد و بر فراز آسمان ابرها را تشکیل مى‏دهد، از آهى که از دل مظلومى برمى‏خیزد و به آسمان صعود مى‏کند، آرى از همه اینها آگاه است.

آیا هیچ کس جز او از این امور آگاهى دارد؟ آیا علم همه دانشمندان بشر به گوشه‏اى از این معلومات احاطه پیدا مى‏کند؟! و در پایان مى‏افزاید: "اوست رحیم و غفور، مهربان و آمرزنده: (وَ هُوَ الرَّحِیمُ الْغَفُورُ)" .

 

خداوند غفور و رحیم است!

توصیف خداوند بر این دو وصف در اینجا یا بخاطر آنست که در میان امورى که به آسمان عروج مى‏کند اعمال بندگان و ارواح آنهاست، اوست که آنها را زیر پوشش رحمت و مغفرتش قرار مى‏دهد.

یا بخاطر اینکه نزول برکات و مواهب آسمانى مولود رحمت اوست، و اعمال صالحى که از بندگان به مقتضاى" وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ" بالا مى‏رود مشمول غفران او مى‏باشد.

یا اینکه آنها که شکر این نعمتها را بجا مى‏آورند مشمول رحمتند و آنها که مقصرند اگر از حد نگذرانند مشمول مغفرت.

  

بخشش مقدم بر رحمت است!

در تمام قرآن، چهل و نه مرتبه کلمه‏ى «غفور» و «رحیم» با هم بیان شده که در تمام موارد اول «غفور» آمده بعد «رحیم» مگر در این آیه شاید به خاطر آن که در همه‏ى موارد نظر به عملکرد انسان‏هاست که باید اول بخشیده شوند و سپس رحمت الهى را دریافت کنند، ولى در این آیه، اصل توجّه به علم و لطف و رحمت الهى است و مغفرت نسبت به عملکرد انسان به طور ضمنى در کلمه «یَعْرُجُ» مطرح است : «الرَّحِیمُ الْغَفُورُ»

خلاصه اینکه آیه فوق در تمام ابعادش معنى وسیع و گسترده‏اى دارد، و نباید آن را در یک جهت محدود کرد.

بگو: همانا پروردگار من براى هر که بخواهد روزى را گشایش مى‏دهد یا تنگ مى‏گرداند ولى بیش‏تر مردم نمى‏دانند. (که این گشایش ها و تنگى‏ها بیانگر میزان علاقه خداوند به آنان نیست.)

پیام‏های آیه:

1ـ خداوند، تنها مالک هستى نیست، بلکه به تمام جزئیّات آن نیز آگاهى دارد. «یَعْلَمُ ما یَلِجُ»

قرآن

2ـ در نظام آفرینش، اشیا در رفت و آمد و حرکت‏اند. «یَلِجُ ...، یَخْرُجُ ...، یَنْزِلُ ...، یَعْرُجُ»

3ـ نشانه‏ى رحمت او نزول باران از آسمان، «یَنْزِلُ» و نشانه‏ى غفران او پوشاندن اعمال زشت انسان است. «الرَّحِیمُ الْغَفُورُ»

4ـ با آن که خداوند همه چیز را مى‏داند ولى کسى را رسوا نمى‏کند. «الرَّحِیمُ الْغَفُورُ»

 

 

دادن و گرفتن روزى، از شئون ربوبیّت!

« قُلْ إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ وَ یَقْدِرُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ ؛ بگو: همانا پروردگار من براى هر که بخواهد روزى را گشایش مى‏دهد یا تنگ مى‏گرداند ولى بیش‏تر مردم نمى‏دانند. (که این گشایش ها و تنگى‏ها بیانگر میزان علاقه خداوند به آنان نیست.)» (سبا 36)

 

پیام‏های آیه:

1ـ پیامبر باید عقائد انحرافى مردم را اصلاح کند تا گمان نکنند نعمت‏هاى خداوند همیشه نشانه مهر و لطف اوست. «قُلْ إِنَّ رَبِّی» ...

2ـ دادن و گرفتن نعمت، نشانه‏ى مهر یا قهر الهى نیست. (ممکن است از مؤمن بگیرد و به کافر بدهد.) «إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ الرِّزْقَ»

3ـ دادن و گرفتن روزى، از شئون ربوبیّت است. «إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ»

4ـ مردم عامل رزق را واسطه‏ها، تدبیرها و کار خود مى‏دانند و از خداوند غافلند . «وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ»

5ـ در جامعه‏ى دینى نگاه به اقتصاد نیز باید جنبه معنوى و الهى داشته باشد. «قالُوا نَحْنُ أَکْثَرُ أَمْوالًا ... قُلْ إِنَّ رَبِّی یَبْسُطُ»

 




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/2/12 توسط محمد کشاورز
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : سونامی محمد